suitandtiedad.blogg.se

Reflektioner i vardagen av en blivande pappa med synpunkter på allt och inget. De flesta pappabloggar drivs i helylle-anda där allt är "glass och ballong". Vem tar upp hur det är att brottas med försäkringskassan, hur det är att välja vagn som man eller hur fan man tacklar modern till sitt blivande barn när hon käkar jord ur rabatten i bara morgontofflorna? Ingen. Definitivt inte i kostym!

Fantastiskt

Publicerad 2015-09-04 12:53:56 i Allmänt,

Det är lätt för mig att säga. Att livet som förälder är fantastiskt. Imorse, för att nämna ett tillfälle, sket grabben ner sig precis efter att jag åkt till jobbet. 

Jag ammar inte heller och flaska kör vi inte med så jag sover även väldigt bra på nätterna. 

Myser gör jag med grabben sådär härligt efter jobbet, när sambon under en hel dag inte fått vila eller kunnat göra något annat än att vandra planlöst med sonen i famnen för att han annars blir upprörd.

Förälder på låtsas? Lite så känns det just nu, sådär lite som att äta kakan och ha den kvar. Mysigt men inte kladdigt. Bäbis-skratt och väldigt lite gråt. Sömn och inte zombieliknande vaggande.

En räkmackepappa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela