suitandtiedad.blogg.se

Reflektioner i vardagen av en blivande pappa med synpunkter på allt och inget. De flesta pappabloggar drivs i helylle-anda där allt är "glass och ballong". Vem tar upp hur det är att brottas med försäkringskassan, hur det är att välja vagn som man eller hur fan man tacklar modern till sitt blivande barn när hon käkar jord ur rabatten i bara morgontofflorna? Ingen. Definitivt inte i kostym!

Vattnet gick när jag tvätta bilen

Publicerad 2015-05-29 00:25:38 i Allmänt,

Kommer inglidandes till spolplattan på jobbet med bussen. Det är dags för den dagliga tvätten och högtrycken åker fram. När jag står med tvättredskap i båda nävarna ringer telefonen och sambon gör klart för mig att slemproppen troligen gått. 

Googla gärna detta, dock inte bildgoogla, för det är en sak det inte pratas så vidare mycket om. 


Min reaktion blir den att jag tror att vattnet gått och tankarna börjar snurra i min skalle. 

Jag tvättar höger sida av firmabilen två gånger, dricker en kaffe och åker sen upp till min far. Genomför lite måste saker och åker sen till affären. Glömmer att handla hälften för att sen köra åt fel håll när jag åker hem. 

Helt uppfuckad i huvudet. Hjärnan spelar mig ett spratt. Helt övertygad om att det blir ett besök till BB inom ett par timmar smyger jag in på gården för att inte utlösa det sista lilla som får bägaren att rinna över. Trippar på gräsmattan som om det vore ett minfält så närmar jag mig min sambo. 

Hon är precis som vanligt. Ingen skillnad, inga värkar, inga konstiga känningar. Lurad, jag är lurad. Falskt alarm. Till och med hundarna är som dom brukar. Den enda skillnaden från en vanlig bild när jag kommer hem är att jag står med en halvfull Icakasse med varor jag egentligen inte skulle köpt och med kallsvettningar som gör att det ser ut som om jag sprungit ett maraton. 

Förvirrad letar jag mig upp till duschen där jag får skingra mina tankar och ladda om för när vattnet verkligen går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela