suitandtiedad.blogg.se

Reflektioner i vardagen av en blivande pappa med synpunkter på allt och inget. De flesta pappabloggar drivs i helylle-anda där allt är "glass och ballong". Vem tar upp hur det är att brottas med försäkringskassan, hur det är att välja vagn som man eller hur fan man tacklar modern till sitt blivande barn när hon käkar jord ur rabatten i bara morgontofflorna? Ingen. Definitivt inte i kostym!

Jordgubbar och blöjbyte

Publicerad 2015-06-22 00:00:21 i Allmänt,

Går upp och byter blöja, lämnar över den "nytvättade" gossen till sin mor och går ner i köket. Plockar fram jordgubbar och glass. Klockan är 22.15 och sambon och jag myser till blöjbyte och efterrätt.


Fantastiskt. För 1 år sen visste jag inte att jag skulle bli glad av att bli väckt av ett så gällt skrik som kan få glas att spricka, men så är det. 

Även om pojken påkallar uppmärksamhet genom ljudligt beteende måste vi erkänna att han är sjukt snäll. Lugn och tyst 90% av tiden och vi kan inte tycka synd om oss pga sömnbrist....än. Vi vet, det blir värre. 


Pappa var på besök idag. För första gången fick han hålla sitt barnbarn. Lycklig och harmonisk. Med en övertygelse om en ljus framtid. Tre generationer grabbar, rakt nedstigande arv. 

Sen i onsdags har mamma varit nere och hjälpt till. Oumbärlig hjälp. Vi är sjukt tacksamma över den uppbackning vi har av alla. Min syster drar stora lass och utan henne hade vi varit både tröttare och hungrigare! 


Tack alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela