suitandtiedad.blogg.se

Reflektioner i vardagen av en blivande pappa med synpunkter på allt och inget. De flesta pappabloggar drivs i helylle-anda där allt är "glass och ballong". Vem tar upp hur det är att brottas med försäkringskassan, hur det är att välja vagn som man eller hur fan man tacklar modern till sitt blivande barn när hon käkar jord ur rabatten i bara morgontofflorna? Ingen. Definitivt inte i kostym!

Återbesök 1

Publicerad 2015-06-22 21:15:57 i Allmänt,

Det var imorse dags att besiktiga grabben. Jag är inte nåt bra på att besiktiga saker, dom brukar liksom aldrig gå igenom, så nervositeten var högst närvarande. 

Det gick dock som en dans, fastän vi kom ca 30 min sent till den avtalade doktorstiden, detta pga haveri med barnskyddet. Eller om vi ska vara riktigt ärliga, haveri i skallen hos den som var operatör till det där skyddet. 

I ren frustration, efter att först rivit halva Ica i Eksjö för att dom inte hade någon schysst fika till personalen på sjukan och sen efter att i ren panik sprungit in på närmsta konditori och slitit åt mig en prinsesstårta, höll jag på att möblera häcken till parkeringen vid sjukan med det där jävla skyddet. 

Jag slet! Jag svor! Jag försäkrade min son om att det varken var han eller hundarna som var felet utan att pappa sprutade saliv över de där förbannade tillverkarna till ett dyrt babyskydd och inte pga deras närvaro. Jag drog mitt hår tills jag med fast hand tog min grabb i mina händer, svepte en filt runt hans känsliga kropp och sprang. Tårta i ena näven och sonen i andra, på efterkälken, min sambo!

PKU-test, gulsot, leder, hörsel och allt annat som kan vara bra att kika på bockades av. Han var bökig att tappa på blod så det blev ett par stick, vilket han demonstrativt och högljutt visade när han fick plåster på händerna.


Sambon fick lämna blodprov hon också för att kolla blodvärdena eftersom hon förlorade ganska mycket blod under operation. Dåliga värden, både på henne och angående sonens gulsot gör att vi måste in en sväng imorn igen. Inget farligt, men dom vill åtgärda och bevaka försäkerhets skull.

Återigen är man med i racet, men står brevid och kikar på.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela