suitandtiedad.blogg.se

Reflektioner i vardagen av en blivande pappa med synpunkter på allt och inget. De flesta pappabloggar drivs i helylle-anda där allt är "glass och ballong". Vem tar upp hur det är att brottas med försäkringskassan, hur det är att välja vagn som man eller hur fan man tacklar modern till sitt blivande barn när hon käkar jord ur rabatten i bara morgontofflorna? Ingen. Definitivt inte i kostym!

Yngst och äldst

Publicerad 2015-07-09 13:51:43 i Allmänt,

I byn vi bor i finns det ytterligheter i form av yngst och äldst. Vår son London och byns äldsta man Sture. 3 veckor mot 95 år. Japp ni läste rätt. 

Inte nog med att han i söndags fyllde 95 år, han bjöd även in till kalas! Inte dåligt för en person som levt under krigstid och sett maktskifte efter maktskifte ändras i vårt avlånga land. 


Ungefär 30-50 personer närvarade vid högtiden som bjöd på grillad mat och god dryck. Eftersom vi numera hänger med en ålderskategori människor som allt som oftast vuxit upp under andra förhållanden än vi kom det en del bra men även en del mindre bra kommentarer angående vårt barn.

En äldre dam talades vid med min sambo när jag gick hem och bytte blöja på London. Saker som "klarar han det där" och "har han haft småsyskon han tagit hand om då?", var några saker som dök upp. Föråldrat och irriterande, i viss mån även märkligt 2015 trots en gedigen åldersskillnad. 

Men hursomhelst, jo jag klarar ju av att ta hand om min son också, bara för att man är kvinna och mamma betyder inte det automatiskt att man kan ta hand om ett barn, hänger på mer saker än just kön.


Det var en väldigt trevlig tillställning och jag hoppas innerligt att vi blir bjudna i fortsättningen, till ett 100års kalas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela