suitandtiedad.blogg.se

Reflektioner i vardagen av en blivande pappa med synpunkter på allt och inget. De flesta pappabloggar drivs i helylle-anda där allt är "glass och ballong". Vem tar upp hur det är att brottas med försäkringskassan, hur det är att välja vagn som man eller hur fan man tacklar modern till sitt blivande barn när hon käkar jord ur rabatten i bara morgontofflorna? Ingen. Definitivt inte i kostym!

Tiden bara flyger iväg

Publicerad 2015-07-03 20:26:11 i Allmänt,

Mycket har hänt sen sist. Mycket annat har tagit upp tid, eller jag har medvetet prioriterat bort att skriva här. Det var lite av en karusell när vi kom hem från BB. Nu har man kommit ifatt med allt som legat efter, trots att man inte har någon "gård" så finns det massa att göra.


All ved vi beställt är nu färdig. Hårt jobb med familjen som hjälp resulterade i såpass mycket ved så vi nu klarar oss nästan två säsonger. Jätteskönt såhär i efterhand. Detta är ju en del i att vara familjefar, se om sina egna. Värme och trygghet. 

Vi har nu känt tillräckligt på namnet på grabben. Efter ett par dagar av velande och osäkerhet tycker vi nu att hans namn ligger bra till i alla de sammanhang vi för han påtal i. Så utan vidare omsvep, utspel eller virvelsång, låt mig få presentera London 😍


Två veckor gammal idag och tiden bara flyger iväg. Det går bra också, och med det vill jag bara tillägga att jag inte ammar eller flaskmatar än så jag är väl fortfarande lite offside. Men jag gör så gott jag kan och med en fantastisk sambo ska vi kunna göra något riktigt fint av det här. 

Efter en omvärdering av kåken som gick över förväntan så har vi kunnat lägga om lite huslån. Sjukt vad det kan göra på månadskostnaden bara att få bort ett blancolån och lägga till på bottenlånet. Vi är toknöjda och med det vill jag önska er alla en underbar sommarkväll. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela