suitandtiedad.blogg.se

Reflektioner i vardagen av en blivande pappa med synpunkter på allt och inget. De flesta pappabloggar drivs i helylle-anda där allt är "glass och ballong". Vem tar upp hur det är att brottas med försäkringskassan, hur det är att välja vagn som man eller hur fan man tacklar modern till sitt blivande barn när hon käkar jord ur rabatten i bara morgontofflorna? Ingen. Definitivt inte i kostym!

Gamla är äldst

Publicerad 2015-07-21 20:43:13 i Allmänt,

Jag har morfar, farmor och farfar i livet. Något jag nästintill varje dag prisar högre makter för. Det är något speciellt över gamla människor, på något sätt speglar dom fornstora dagar samtidigt som dom sanningsenligt visar oss åt vilket håll vi går. 


Det här är min morfar, på samma sätt som han håller min son höll han mig för 31 år sen. Och ungefär 21 år innan det, min mor. Den här bilden betyder så mycket så det är svårt att sätta ord på det. Bilden visar oss livet.


Samma sak har vi här. Min sambos mormor, 92 år och full av tjo och tjim. Hon är 10 år äldre än min morfar och på något sätt skänker dom här två fantastiska människorna mig hopp om framtiden. 

Hopp om att London kommer få det minst lika bra som vi har haft det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela